Glamping: Hoe Camp wil je het hebben?

De nieuwste trend op de camping heet glamping. Hier bij ChaletjeZeeland.nl zijn we altijd op zoek naar het laatste van het laatste, maar deze glamping trend zagen we niet aankomen. Zeker, vakantiegangers willen steeds meer genieten van het goede leven en campinggasten zijn daar geen uitzondering op.

Luxe camping

Sterker nog, campings werden de laatste jaren luxueuzer dan ooit. Stacaravans zonder douche, water en tv zijn we nog nooit tegengekomen. Vaste gasaansluitingen zijn eigenlijk ook al standaard. Van kabeltelevisie, zelfs op afgelegen campings, kijkt niemand meer op en de laatste jaren maakt WiFi het tot in de binnenlanden van Goeree-Overflakkee mogelijk 24/7 in contact te blijven met de onvermijdelijke social media.

Crisis, welke crisis?

Sinds de financiële crisis van 2008, die maar niet uit te roeien leek, moest het een tandje minder, ook met de vakantie-uitgaven. Dat is natuurlijk niet leuk, zeker niet als je juist op vakantie gaat om die dagelijkse geldproblemen even te vergeten. De ontkennende fase zou een psycholoog zeggen.

Wat houd een Glamping dan in?

Je wil je schamele flatje, gehuurde doorzonwoning of studentenkamer even ontvluchten. Je wil je onderdompelen in een sfeer van luxe. Het Hilton kan er niet af en ook je first class door KLM naar een exotisch oord laten vliegen zit er dit jaar niet in. Het wordt een tent, hoe dan ook, maar dan wel eentje met hoogpolig tapijt erin. Of wat dacht je van een goed bed, eigen toilet, ja zelfs airco in je tent?

Trend of blijvertje?

De vraag is natuurlijk of dit een tijdelijk fenomeen is, of een blijvende categorie binnen het camping-aanbod. Feit is, dat er diverse campings op ingesprongen zijn, ook in andere landen. Het glamperen bestaat in ieder geval al sinds 2010 en lijkt nog niet op zijn retour. Sterker nog, 2012 lijkt een definitieve doorbraak voor de glamping te zijn. Wij trekken nog een flesje appelcider open, amice.

Eén antwoord op “Glamping: Hoe Camp wil je het hebben?”

  1. Het Tweede Huis besteedt hier ook steeds meer aandacht aan. Het past helemaal in het idee ‘mensen kopen geen product maar een beleving’.

Laat een reactie achter